מעבירים את הידע הלאה

בחודש ינואר השקנו קורס חדשני וייחודי למקדמות ולמקדמי תעסוקה של צעירים וצעירות במצבי סיכון, בשיתוף פעולה עם מינהל אוכלוסיות במשרד העבוד והתכנית הלאומית יתד לצעירים במצבי סיכון במשרד הרווחה. בפיילוט מיוחד של איזור תל אביב והמרכז, 7 מקדמי תעסוקה התחילו ללמוד על מודל דואליס לעבודה עם צעירים ועם המעסיקים שלהם, במטרה להטמיע את הפעילות שלנו ולהרחיב את האימפקט המשותף.

במסגרת מענק החדשנות בתעסוקה שדואליס מקבלת ממשרד העבודה החל משנת 2022, הצלחנו להוציא לפועל את הקורס וקורס נוסף ייפתח בהמשך השנה. הקורס כולל תכנים מתקדמים בכל הנוגע לעבודה עם מעסיקים: גיוס, שימור, פיתוח רשת קשרים ודיוק תהליכי העבודה הכוללים אל מול צעירים וצעירות הנכנסים לשוק העבודה. כל המקדמים המשתתפים בקורס מקבלים גישה חופשית למאגר המשרות של דואליס ומפתחים באופן עצמאי קשרים עם מעסיקים נוספים ובכך מרחיבים את האפשרויות עבור כל הצעירים והצעירות המלווים על ידינו.

הקורס כולל תכנים תיאורטיים ומעשיים ובמסגרתו גם קיימנו סיור מעסיקים. ביקרנו במפעל של קבוצת מימי, המפעילה מאפיות, בתי קפה ומסעדות ברחבי הארץ. פגשנו בסיור את אחד הבעלים, יקי בונה, אשר סיפר למקדמים על האתגרים בגיוס ובשימור כוח אדם בימים אלה, וכן את מנהלת משאבי האנוש, יסמין חמד, אשר שיתפה בתכניות פיתוח המנהלים של הקבוצה. יחד חשבנו על אפשרויות להרחבת שיתוף הפעולה לקליטה של צעירים וצעירות נוספים בסניפי הרשת.

לאחר מכן ביקרנו במשרדי קבוצת כלל בפתח תקווה, נחשפנו לעבודת הנציגים במוקדי שירות הלקוחות והמכירות וקיימנו שיחה פתוחה עם מנהלות כוח האדם והגיוס של האגף, מיכל נחום ושירלי קלדרון, על האתגרים של צעירים וצעירות במצבי סיכון להשתלב בתפקידים משמעותיים בחברת ביטוח.

במקביל, קיימנו הדרכות פרטניות לארגוני חברה אזרחית השותפים לנו בעשייה למען צעירים וצעירות: נפגשנו עם מקדמי תעסוקה במסגרת קורס של פורום ארגוני תעסוקת צעירים, קיימנו הדרכה למנהלות החצר הנשית ופגשנו את רכזות ורכזי דירות מדרגה של עמותת אותות.