השפעות מלחמת חרבות ברזל על צעירים בישראל

מחקר עדכני של מכון ברוקדייל-ג׳וינט ישראל מראה את עוצמת ההשפעה של מלחמת חרבות ברזל על חייהם של יותר משני מיליון צעירים בגילאי 18-34 בישראל. המלחמה, ובמיוחד השבת השחורה, גרמו לטלטלות רבות בקרב קבוצה זו. רבים מהצעירים גויסו למילואים או משרתים כיום בשירות חובה. הם מתמודדים עם אירועים טראומטיים כמו אובדן יקירים, פציעות, חטיפות ופינויים. כדי להבין את ההשפעות של המלחמה, מכון ברוקדייל-ג'וינט ישראל ערך סקר בקרב 701 צעירים המהווים מדגם מייצג לאוכלוסיה היהודית והערבית בישראל. מהסקר עולה כי 23% מהצעירים נאלצו לבטל את תוכניות הלימודים שלהם ו-28% עזבו את עבודתם בשל המלחמה. הלחץ הכלכלי ניכר גם כן, כאשר 53% דיווחו על קשיים בעמידה בהתחייבויות פיננסיות ו-50% חוו ירידה במצבם הנפשי. האמון בממשלה ירד, כאשר 64% דיווחו על שינוי לרעה במידת האמון שלהם בממשלה.

למרות הקשיים, רבים מהצעירים גילו חוסן. 65% עדיין אופטימיים לגבי העתיד, 91% השיבו שיש להם למי לפנות בזמן משבר, ו-61% לקחו חלק בפעילות התנדבותית או תרומות. עם זאת, הסקר חשף כי נשים, ערבים, צעירים רווקים/ות ואנשים עם מוגבלויות הם בסיכון גבוה יותר למצוקה נפשית – כמו צעירי דואליס. צעירים בסיכון גם חוו פגיעה כלכלית משמעותית בעקבות המלחמה.

הממצאים מדגישים את הצורך בחיזוק המענים הקיימים עבור צעירים מוחלשים וצעירים בסיכון, כמו המענה של דואליס, המסייע לצעירים החלשים יותר להשתלב בתעסוקה ולהיות עצמאים כלכלית.

לקריאת הדו״ח המלא לחצו כאן.