פסח תשפ״ד

חברים וחברות יקרים,

חג פסח מביא איתו תמיד עבורי התרגשות של אביב ותחושה של התחדשות מבורכת. אבל השנה קשה לחגוג ולהתרגש, ובפרט קשה לדבר על יציאה מעבדות לחירות כשרבים כל כך מאחינו ואחיותינו אינם בני חורין. חג הפסח השנה יהיה אחר ושונה. ובכל זאת, זו הזדמנות עבורי, ועבור כולנו במשפחת דואליס, לעצור ולאחל לך ולכל היקרים והיקרות לך, חג פסח שמח, ככל האפשר. אני מקווה שהחג הזה יביא עימו בשורות טובות בכל המובנים.

 

עבורנו בדואליס, לפסח יש משמעות נוספת. היציאה מעבדות לחירות היא לא רק שחרור משלשלאות כובלות במובן הפיזי, אלא שחרור משלשלאות נפשיות שמכבידות על צעירים וצעירות רבות שאנו פוגשות במהלך השנה. צעירים וצעירות שאיבדו אמון בעצמם וביכולת שלהם להתמיד במשרה ולפרנס את עצמם בכבוד. הם מגיעים אלינו בתסכול גדול, ואנו מסייעות להם לעבור תהליך שמאפשר להם לחוש לראשונה בחייהם, בני חורין ועצמאים, בפן התעסוקתי לפחות. מאות צעירים עברו תהליך תעסוקתי משמעותי השנה ביחד איתנו, ואנו שמחות על כל אחד ואחת מהם שחוו הצלחה בתעסוקה, בפעם הראשונה.

 

השנה, כשנשב לשולחן ליל הסדר, נחשוב על מאות אלפי מפונים ומפונות שחוגגים את החג מחוץ לביתם, בעוטף עזה או ביישובי הצפון. נחשוב על מאות הצעירים שפגשנו מאז נובמבר במסעם למציאת תעסוקה משמעותית בזמן שהם מחוץ לביתם, על האתגרים הייחודיים להם ועל הקושי בחזרה לשוק העבודה כשאין כל וודאות לגבי משך הזמן שבו יהיו רחוקים מהבית ומהשגרה המוכרת להם.

 

בפסח הזה אנחנו חושבות גם על עשרות הצעירים שנפלטו משוק העבודה במהלך מלחמת חרבות ברזל, ובעיקר בתחילתה, ועדיין מתקשים למצוא את מקומם מחדש. אותם אלה, שעבורם מקום העבודה היה באמת הבית, וכעת מצאו עצמם ללא הבית שהכירו ובשוק עבודה הפכפך ומאתגר לאלו שבשולי החברה. אנחנו ממשיכות ללוות גם אותם בדרכם חזרה אל שוק העבודה.

 

ובחג הזה במיוחד, אחרי חודשים מאתגרים ושוברי לב, נמצא עידוד רב בכוח של השותפות. בלעדיכם, שותפים ושותפות יקרים שלנו, כל זה לא היה קורה, ולא היינו יכולים לסייע לצעירים ולצעירות במסע התעסוקתי שלהם.

 

בשמי ובשם כל הנהלת וצוות דואליס – חג שמח, ותודה על השותפות!

 

שלכן ושלכם, 

דנה נאור,

מנכ״לית דואליס